X

آرشیو اخبار شهرداری خرم دره

اخبار

کوهنوردی در کنار آبشار آرانا با حضور شهردار مهندس نوری آرا و پرسنل شهرداری خرم دره

‍به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خرم دره در ادامه کار فرهنگی ورزشی روزهای جمعه شهرداری خرم دره  امروز به تاریخ🗓۳۱خردادماه ۱۳۹۸ کوهنوردی در کنار آبشار آرانا با حضور شهردار مهندس نوری آرا و پرسنل شهرداری با هماهنگی اکبر مظفری مسئول ورزش انجام گرفت

کوهنوردی در کنار آبشار آرانا با حضور شهردار مهندس نوری آرا و پرسنل شهرداری خرم دره

‍به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خرم دره در ادامه کار فرهنگی ورزشی روزهای جمعه شهرداری خرم دره  امروز به تاریخ🗓۳۱خردادماه ۱۳۹۸ کوهنوردی در کنار آبشار آرانا با حضور شهردار مهندس نوری آرا و پرسنل شهرداری با هماهنگی اکبر مظفری مسئول ورزش انجام گرفت

 
شهردار خرم دره 
در حاشیه کوهنوردی امروز به 
 10 بندی که تنها عاشقان کوهستان از کوهنوردی می فهمند اشاره کرد وگفت.

۱ . صلح و آرامش را میتوان از کوه آموخت.

احساس آرامشی که کوه به شما میدهد را فقط وقتی تجربه کنید میتوانید بفهمید که چقدر ارزشمند است. احساسی که تا مدتی بعد از ترک کوه هم باشما میماند. وقتی در کوه هستید زمانی را به نشستن روی سنگ و لذت بردن از سکون و سکوت اختصاص دهید.

۲ . کوهنوردی بسیار به سلامت بدنتان کمک میکند.

هیچ جایی به اندازه ی کوه برای سلامتی بدنتان فعالیت های متنوع ندارد. شیوه های مختلف کوهنوردی و انواع سطوح کوهنوردی باعث میشوند که همیشه قدرت بدنی خوب و اندام مناسب داشته باشید. البته باید به خطرات این ورزش هم آگاه وآماده باشید.

۳ . شما یاد میگیرید که با دید متفاوت تری به زندگی نگاه کنید

میگویند که از یک کوه بسیار بزرگ بالا بروید تا بفهمید چقدر کوچکید. همانطور که از کوه و ارتفاع میتوانید با نگاه دیگری زیرپایتان را ببینید، دیدتان به مسائل زندگیتان نیز تغییر میکند.

۴ . زیبایی را درک میکنید.

نمیتوان زیبایی کوه را انکار کرد. در هر فصلی زیباست. آبشارهای درآمده از دل کوه، قله های برفی، گلهای نادر و سنگ های عجیب را تنها در کوهستان میتوانید بیابید.

۵ . نسبت به گذر زمان دید دیگری پیدا میکنید.

در کوه انگار زمان از حرکت می ایستد. فکر میکنید که مدتی طولانیست که کوه یک شکل خاص دارد و فکر میکنید که برای خودتان هم همین اتفاق خواهد افتاد. دوروبرتان سکون عجیبی حس میکنید.

۶ . هوای کوهستان همیشه عالی است.

هوای کوهستان بسیار تازه و تمیز است. نفسی که به داخل ریه هایتان میرود پراز تازگی است. با نفس های عمیق این تازگی را به درون میکشید.

۷ . بوی کوهستان عالی است.

علاوه بر هوای تمیز، مشامتان پر از بوهای خوب میشود. نه تنها بوی گلهای کوهی بلکه بویی که از خود کوه تراوش میشود.

۸ . اهمیت طبیعت بکر و دست نخورده را درک میکنید.

میفهمید که چقدر خوب است قسمتهایی از طبیعت از دسترس عموم مردم و توریستها دور باشد. بیشتر نواحی کوهستانی هنوز بکر و خراب نشده هستند.

۹ . به هوا احترام میگذارید.

چون گاهی شرایط تنفس در کوه سخت میشود میدانید چقدر هوا اهمیت دارد. میدانید این هوا باعث زنده ماندنتان است و به آن احترام میگذارید.

۱۰ . اهمیت کشف کردن را میفهمید.

همیشه چیز جدیدی برای امتحان کردن در کوهستان وجود دارد. یک راه جدید برای عبور. کوه نیاز شما به کشف را ارضا میکند  

مهندس نوری آرا در جمع همکاران  در کوهنوردی صحبت می کرد ادامه داد امروز با دیدن منطقه بکر آبشار آرانای شهرستان خرم دره می تواند بیشترین گردشگر را جذب کند و همین که امروز خود ما مشاهده کردیم تیم کوهنوردی شهر زنجان و تیم دوچرخه سواری شهر خرم دره و سایر گردشگرانی که از سایر استانها آمدند. نشان پتانسیل  آبشار  آراناست ولی متاسفانه در مسیر آبشار  درختان را قطع کردند اگر قطع درختان ادامه داده شود صد درصد طبیعت و جاز به این منطقه گردشگری آسیب خواهد دید و این امر همت مسئولین ذیربط را می طلبد تا جلوی کار  قطع درختان که به نوعی تخریب طبیعت است گرفته شود

درپایان کوهنوردی امروز  شهرداروهمکاران شهرداری با زحمات اکبر مظفری صبحانه ساده شراکتی صرف شد 

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خرم دره

 

زمان:
بازدید: 44
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان