X

آرشیو اخبار شهرداری خرم دره

اخبار

علت قطع برخی درختان توسط شهرداری در خرم‌دره چیست؟

شهردار خرم‌دره گفت: برخی از اشجار سطح شهر از لحاظ جنس و نوع کاربرد به صورت صنعتی هستند که پس از گذشت مدتی باید قطع و به چرخه صنعت بازگردد.

علت قطع برخی درختان توسط شهرداری در خرم‌دره چیست؟

کد خبر : 983-5891-5  +

 

علت قطع برخی درختان توسط شهرداری در خرم‌دره چیست؟

 

شهردار خرم‌دره گفت: برخی از اشجار سطح شهر از لحاظ جنس و نوع کاربرد به صورت صنعتی هستند که پس از گذشت مدتی باید قطع و به چرخه صنعت بازگردد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، امیرهوشنگ نوری‌آرا در جمع اعضای کمیته مدیریت پسماند شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه شهرداری خرم‌دره به صورت جدی از شهریور سال ۹۷ اقدام به پاک‌سازی رودخانه کبیر و قوری چای کرده است، تصریح کرد: عدم کنترل صحیح و نظارت دقیق بر وضعیت این دو رودخانه سبب شده بود که نخاله و زباله‌های فراوان در مسیر تخلیه شود.

 

وی با بیان اینکه عدم توجه مردم به محیط‌زیست و رها کردن زباله در هر نقطه از شهر یکی از دلایل انباشت زباله در رودخانه‌ها است، تصریح کرد: با توجه به اینکه وجود این زباله و نخاله‌ها در مسیر آب می‌تواند در مواقع سیل مخاطرات را تشدید کند، از ابتدای امسال تاکنون ۴ کیلومتر از مسیرها لای‌روبی شده است.

 

نوری‌آرا با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۵۰ تن زباله از داخل شهر خرم‌دره جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: به طور متوسط روزانه ۴۰ کیلومتر از جوی‌ها و انهار در شهر خرم‌دره شست‌وشو و پاک‌سازی شده و در ۱۰۰ هکتار از معابر نیز شهرداری نسبت به عملیات جارو کردن صورت می‌گیرد.

 

این مسئول با اشاره به بوی نامطبوع مخازن زباله، تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل تابستان این بو تشدید می‌شود که برای جلوگیری از انتشار آن به طور دوره‌ای نسبت به شست‌وشوی مخازن اقدام می‌شود.

 

وی با اشاره به قطع برخی از اشجار در سطح شهر و برخی از واکنش‌ها به این موضوع، تصریح کرد: برخی از اشجار سطح شهر از لحاظ جنس و نوع کاربرد به صورت صنعتی هستند که پس از گذشت مدتی باید قطع و به چرخه صنعت بازگردد.

 

شهردار خرم‌دره با اشاره به برخی از اظهار نظرات صورت گرفته در این زمینه، تصریح کرد: با توجه به اینکه این درختان پس از مدتی پوسیده شده و می‌توانند جان افراد را تهدید کند، شهرداری برای قطع درختان وارد عمل می‌شود.

 

نوری‌آرا از کاشت ۱۲ هزار اصله نهال در سطح خرم‌دره خبر داد و افزود: توسعه فضای سبز از فاکتورهایی است که می‌تواند در تصفیه هوا و ایجاد فضای مطلوب شهری و توسعه فضای سبز موثر باشد.

 

شهردار خرم‌دره با بیان اینکه نگه‌داری فضای سبز ماهانه در هر هکتار  به طور میانگین ۹۰ میلیون تومان هزینه دارد، ادامه داد: علی‌رغم همه محدودیت‌های اعتباری در راستای گسترش فضای سبز سعی شده است، یک و نیم هکتار به سرانه فضای سبز در ورودی شهرستان از سمت زنجان اضافه شود.

 

زهرا فتحی خبر گزاری ایسنا

 

https://www.isna.ir/news/98032612023/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%82%D8%B7%D8%B9-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B1%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D9%87

 

زمان:
بازدید: 49
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان